الکتروموتور صنعتی

انواع الکتروموتور

الکتروموتور

الکتروموتور چیست؟

الکتروموتور سه فاز موتوری است که امکان تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را دارا است و عکس آن تبدیل انرژی حرکتی به الکتریکی می باشد که توسط ژنراتور انجام میشود. نحوه کار الکتروموتور ها به این صورت است که وقتی که یک هادی حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد نیرویی بر روی آن هادی حامل جریان از سوی میدان مغناطیسی اعمال می شود. اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستند. اما موتور خطی هم وجود دارند.

هر موتور الکتریکی دوار از دو بخش تشکیل شده است:1-محرک 2-متحرک . به بخش متحرک روتور و به بخش ثابت که معمولا درون موتور قرار دارد استاتور یا ایستانه گفته می شود.

 

انواع الکتروموتور

انواع الکتروموتور

انواع الکتروموتور(به صورت کلی و خلاصه):

الکتروموتور تک فاز :

این نوع الکتروموتور ها بسیار متنوع هستند و بنابر ویژگی‌های خود در موارد مختلف کاربرد دارند و اغلب برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد ساختمان الکتروموتورتک فاز با الکتروموتور سه فاز تقریبا یکسان هستند.

الکتروموتور سه فاز:

به طور کلی از سه فازR , S , T تشکیل شده . الکتروموتور سه فاز گفته بر خلاف الکتروموتور تکفاز که تنها از فاز و نول برای کارکرد بهره می گیرد، باید برای ایجاد نیروی مکانیکی به برق سه فاز متصل شود. این نوع موتور های الکتریکی  برای ایجاد نیروی مغناطیسی چرخان مورد نیاز، از اختلاف فاز موجود بین سه فاز کمک می گیرد.

 خرید الکتروموتور با بهترین قیمت
شما میتوانید انواع اکتروموتر ها با برند های معتبر را با بهترین قیمت و 18 ماه  ضمانت از شرکت ما(عالیان سهند دور) خریداری کنید.

شما میتوانید برای ثبت سفارش خود با شماره های

02133951566 – 02133114819

تماس حاصل فرمایید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیش تر درمورد موتور های الکتریکی(نحوه کار کرد و…) اینجا کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *